Menu Zamknij

O SPARKU

O SPARKU

MISJA

Tworzymy warunki do tego, aby rozwój naszych uczniów dokonywał się całościowo i obejmował:

  • poznanie siebie i nauczenie się, jak kierować własnym życiem,
  • zdobycie kompetencji współpracy z innymi,
  • wykształcenie swej sprawczości i umiejętności skutecznego działania,
  • zrozumienie jak działa otaczający świat.

WARTOŚCI

szacunek

Szacunek

  • obdarzamy godnością każdego człowieka,
  • akceptujemy, że każdy ma prawo być tym, kim chce, o ile pozwala na to samo innym i ich nie krzywdzi,
  • uznajemy prawo każdego do wyrażania swoich myśli, opinii czy punktu widzenia,
  • akceptujemy, że nie zawsze musimy się zgadzać, że każdy może widzieć sprawy na swój sposób,
  • najpierw słuchamy, by zrozumieć, potem mówimy, by być zrozumianym,
  • rozwiązujemy konflikty w sposób, który nie krzywdzi innych,
  • wybieramy to, co tworzy realną wartość dla siebie i innych,
  • przedkładamy dobro człowieka ponad sztywne zasady, zwyczaje i przekonania.

  • współpraca

    Współpraca

  • współpracę opieramy na relacjach i wzajemnym szacunku,
  • dbamy o swój wewnętrzny rozwój, jako podstawę do budowania relacji,
  • działamy dla dobra siebie i innych (uczniów, nauczycieli, rodziców, lokalnej społeczności),
  • zapewniamy poczucie bezpieczeństwa i wspieramy się nawzajem,
  • własnym działaniem dajemy dobry przykład i motywujemy innych,
  • akceptujemy kwestionowanie status quo,
  • poszukujemy odpowiedzi aż do znalezienia (pierwotnego) źródła / przyczyny / powodu / potrzeby,
  • w zetknięciu z problemem koncentrujemy się na znalezieniu rozwiązania.

  • doskonalenie

    Doskonalenie

  • ustanawiamy wysokie standardy dla siebie i tych, z którymi współpracujemy,
  • poszukujemy i wprowadzamy innowacyjne praktyki uczenia się i organizacji pracy,
  • sprawdzamy nowe sposoby myślenia i działania w celu wywierania pozytywnego wpływu,
  • akceptujemy błędy w procesie uczenia się i uczymy się na nich,
  • wykorzystujemy samoocenę własnych dokonań,
  • udzielamy pomocnej informacji zwrotnej zamiast stawiania ocen.

  • personalizacja

    Personalizm

    • cenimy indywidualność i odmienność każdej osoby,
    • dbamy, aby każdy mógł być zauważony, wysłuchany i zrozumiany,
    • uwzględniamy różne tempo oraz sposoby uczenia się i pracy,
    • dostosowujemy środowisko szkoły tak, aby wspierało różnorodne talenty,
    • szanujemy wolność osobistą wszystkich ludzi.

    Wierzymy, że obecnie głównym zadaniem edukacji jest przygotowanie uczniów do samodzielnego radzenia sobie w złożonej, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ