SZKOŁA PODSTAWOWA
SZKOŁA PODSTAWOWA
FUNDAMENTY SZKOŁY PODSTAWOWEJ
SPARK ACADEMY

SZACUNEK
Szacunek to pozytywny sposób myślenia o ludziach i naturze. Przyjmujemy, że druga osoba jest ważna. Wybierajmy takie zachowania, jakie byśmy chcieli, aby inni wybierali wobec nas.

ZAANGAŻOWANIE
Jesteśmy w Sparku po to, aby się rozwijać, co wymaga zaangażowania. Jeśli na koniec dnia uczeń ma poczucie, że to, co zrobił miało sens i jego wysiłek nie poszedł na marne - to znaczy, że się angażował.

WSPÓŁPRACA
Współpraca to umiejętność tworzenia więzi i pracy w grupie na rzecz wspólnych celów. Ważnym jest, aby każdy przestrzegał zasad, na które wspólnie się umawiamy.

ZDROWIE
Mamy wpływ na własne zdrowie - na to jak się czujemy i jak wyglądamy. Jakość naszego życia to nasza odpowiedzialność. Ważne jest, żeby podejmować działania, które mają pozytywny wpływ na naszą kondycję. Zachęcamy innych do troski o własne samopoczucie.
TRÓJPODZIAŁ ODPOWIEDZIALNOŚCI
TRÓJPODZIAŁ ODPOWIE
DZIALNOŚCI

SZKOŁA jako miejsce uczenia się
Jaką rolę ma szkoła?
Spark jest codzienną przestrzenią życia ucznia, a nie “szkołą” realizującą program nauczania.

UCZEŃ jako człowiek, który się uczy
Jaką rolę ma uczeń?
Uczeń jest pełnoprawną osobą w procesie uczenia się, ma na niego wpływ i kształtuje go, korzystając z przestrzeni jaką daje szkoła i w szacunku do innych.

RODZICE jako bezpieczna baza rozwoju dziecka
Jaką rolę mają rodzice?
Rodzice w relacji z dzieckiem są dla niego bazą rozwoju, dzięki której dziecko ma poczucie bezpieczeństwa w otaczającym świecie.
ORGANIZACJA PROCESU NAUCZANIA
IPC | IMYC | ||
WARSZTATY PRZEDMIOTOWE I INTERDYSCYPLINARNE | |||
EDUKATORIA | |||
TUTORING | |||
CELE ZDEFINIOWANE WG ETAPU | CELE EDUKACYJNE OSOBISTE | ||
PROJEKTY DOSTOSOWANE DO ETAPU ROZWOJU | |||
PROGRAM ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO (SEL) | |||
1-3 | 4-5 | 6-8 | 9-12 |
SZKOŁA PODSTAWOWA 1-8 | LICEUM 1-4 |
Edukacja w Spark Academy
to spójny proces wspierający całościowy, w tym akademicki, rozwój dziecka.
Naszym dążeniem jest, aby młody człowiek kończył szkołę jako harmonijna osobowość, mając rozwinięte kompetencje w zgodzie ze swoimi predyspozycjami i zainteresowaniami. Uważamy, że dobra edukacja to taka, która umożliwia dziecku całościowy, zrównoważony rozwój, obejmujący:
- zrozumienie, jak działa otaczający świat,
- poznanie siebie po to, aby kierować swoim życiem,
- rozwinięcie umiejętności budowania relacji z ludźmi,
- wykształcenie własnej sprawczości i przedsiębiorczej postawy.
Powszechny w Polsce model masowej edukacji zastępujemy edukacją, która uwzględnia indywidualne potrzeby i predyspozycje każdego ucznia, jego wewnętrzną motywację i stopniowe przejmowanie odpowiedzialności za własną edukację.